11 Haziran 2012 Pazartesi

Yoga ve Lida

Birçokları gibi ben de yaşamım boyunca yogayı denedim. Hem rahatlatıcı hem de güç gerektiren bir çalışma; işe yaradığında ayakparmaklarınızdan beyninize kadar varlığınızın her köşesine bir huzur doluyor. İşe yaradığında lida ile daha kısa zamanda zayıflamanızı sağlar. Ne yazık ki yogayı iyi öğretebilecek insanlar, yogayı öğretmek isteyen insanlardan çok daha az. Yoga ne bir oyundur ne de dans. Bedenin, Batılıların alışkın olmadığı pozisyonlara girmesini talep eden ciddi bir disiplindir ve doğru yapılmadığında canınızı acıtabilir.Yogayı son denediğimde tanınmış bir spritüel ve kişisel sağlık merkezinde yeni başlayanlar sınıfındaydım. Kataloga göre eğitmenin oldukça iyi bir özgeçmişi ve deneyimi vardı. Fakat coşkusu, sınıfa dair kanısına ağır bastı ve sınıfı aşırı zorladı. İtirazlarıma rağmen sırtımı daha fazla esnetebileceğimde ısrarlı davrandı. Ben itiraz ettim. O zorladı. Ben direnç gösterdim. O ısrar etti. En sonunda teslim oldum ve sırtımdan çat diye bir ses geldi. Hayatımda ilk defa gerçek bir sırt ağrısı hissettim ve iyileşebilmek için defalarca kez bir akupunktur uzmanına gitmem gerekti. Lida kapsül kullanımı sırasında yoga yapmak faydalı olacaktır.Amerikan Bilimsel İlerleme Derneği dergisindeki bir rapora göre, 2009′ da yapılan bir deney, meditasyonun koroner kalp rahatsızlığı olan hastalarda kalp krizi, felç ve ölüm oranını yüzde 50 oranında azalttığını bulmuştur. Aynı zamanda lida form hapı diyetlerine de olumlu etki etmektedir. Rapor, bu bulgunun, meditasyonun eczanede satılan herhangi bir reçeteli kalp ilacı kadar etkili olduğu anlamına geldiğini belirtmektedir. Fakat zayıflama konusunda lida kadar etkili değildir.

0 yorum:

Yorum Gönder